Page Nav

HIDE

Breaking News:

latest

Ads Place

Paip yang dipasang tetapi tiada air selama setahun - Siringan

Ranau: Jabatan Air Negeri Sabah perlu menyelesaikan masalah air di daerah ini secepat mungkin, terutama di kampung-kampung terpencil di ...

Ranau: Jabatan Air Negeri Sabah perlu menyelesaikan masalah air di daerah ini secepat mungkin, terutama di kampung-kampung terpencil di mana saluran paip telah dipasang tetapi air masih belum dibekalkan.

ADUN Paginatan Datuk Siringan Gubat berkata saluran paip telah dipasang di beberapa kampung seperti Kg Torikon Ranau setahun lalu tetapi sehingga hari ini masih tiada bekalan air.

"Perkara ini sepatutnya tidak berlaku. Pihak yang berkenaan mesti segera bertindak untuk mencari jalan penyelesaian kerana penduduk kampung telah menunggu bekalan air terawat untuk satu tempoh yang panjang."

"Kami mengalu-alukan pelantikan Ir Willis Ansoi sebagai Pengarah Jabatan Air Sabah yang baharu. Beliau pernah bekerja di Ranau sebagai seorang jurutera. Kami berharap dengan pelantikan itu, dia boleh memantau dan mencari jalan penyelesaian kerana dia sudah biasa dengan keadaan di Ranau, "katanya.

Siringan, yang juga Menteri Pembangunan Sumber dan Kemajuan Teknologi Maklumat, berkata demikian pada Program "Pemimpin Bersama Rakyat" yang diadakan di Balai Raya Kg Torikon Ranau, di sini, pada Jumaat.

Sementara itu, Siringan juga turut menggesa kepada orang ramai untuk terus memberikan sokongan kepada kerajaan hari ini kerana terbukti dapat membantu keperluan rakyat terutama mereka yang tinggal di kampung-kampung.

"Pada pilihanraya lepas kita dapat melihat Kerajaan berpegang pada janji-janjinya. Berbanding dengan negeri-negeri yang diperintah oleh pembangkang, negeri-negeri yang diperintah Kerajaan melakukan yang lebih baik untuk rakyat.

"Negeri-negeri yang diperintah oleh parti pembangkang seperti Pulau Pinang dan Selangor tidak berjaya dalam banyak bidang. Di negeri-negeri yang diperintah kerajaan, kita dapat melihat pembangunan selepas pembangunan, "katanya.

Turut hadir ialah Pemimpin Pembangunan Masyarakat (PPM) Paginatan, Georgina George, Setiausaha Sulit Siringan, Jaibie Dualis, mantan Datuk Bandar Kota Kinabalu Datuk Abidin Madingkir dan ramai lagi.

Latest Articles